Isnin, 16 Mei 2011

happy teachers day @ selamat hari guru .


okee . seprti yg kite sume tao yee kengakwan . harini 16 may , hari apee ye ?
pandaiiii . hariiii guru ... kannnn ?
betolbetolbetol ...

hahah . oke bersempena dengan ini , saya ...mufarahhani bt mohd mustafa , yg memiliki kad pengenalan bernombor 921102****** ..mengucapkan SELAMAT HARI GURU kepada sume guru-guru yg penat , lelah , ta bermaya , mengajor saya ... ta kiree laa kat memane , yg mengajo dr TASKA TMN DATO HARON , TADIKA KEMAS TAMAN DATO HARUN , SRA TMAN DATO HARUN ,SK 1 TAMAN DATO HARUN , SAM MUHAMMADIAH PEKAN SABAK , SABAK BERNAM ( pecayee ta ? skola agamaa tuuu .. ngeee ), SMK TAMAN DATO HARUN , and the last one UITM SERI ISKANDAR PERAK .

byk kan skola aku ? memg saje sukesuke pindah2 sekola . sebab na rase cikgu ramai . haha .
aku tadek laa na mentined kan name cikgu2 kat cni , ckoplaa dengan name skola di atas . haha .
memg bes laa sume skolaa ni , cikgu2 , lecturer sume oke . tapi aku jekk yg ta pena nyee na oke . tapi tadekk laa ta oke sgt . juz besebese jekk . baek oke . haha .

haa , na story nih , sebenanye aku lupe arini ari ckgu , sebab dlm mind aku pagi nih , na pegy sijil SPM 2009 yg bezaman kat skola tu baru sekarang aku na amek . haha . memg seriusss lupee sesangat . sampai2 skola jekk aku tejumpe CIKGU ABDUL MAJID @ cikgu ICT time form 4 & 5 . dea memg bes laa , sporting gileee . haha . memg aku laa pling rapat ngn dea . rindu sesangat laa tady , sempat laa gelak2 jap . sembang2 jap . yg kelako nyee aku saje perli dea cmni :

aku : eleyh cikgu , bile na belanje saya ? gaji kan da BESAU @ besor ... hahha
cikgu majid : mane ade BESAU , same jekk . laen la kamu fara . badan pon da BESAU .. entah2 da kawen senyap2 . ta jempot same .
aku : eyhh saya ta kawen lagy ckgu , mls laa na kawen2 nih . hahaha . ( dengan poyo nyee menjawab ) . dalam aty , eishh cikgu ni ckp aku badan besau ?? haha

kahkahkahkah . aku terkene balek doe . kurengggg jekkkk .
tapi ta amek aty pon , memg da gemok kan ? redha jekklaaa .

pastu sembang punye sembang , kitorg pon chaw laa , ta sempat na trun tgge skola kesayangan aku tu , jumpe pulak CIKGU SYAZWANI . haa , ni cikgu kelas aku . memg cun laa cikgu ni , da lar tggi , canteq , tapi sayang da kawen da ponnn . haha . dea ni memg sporting na mampos . gilegile jekk same cam aku . haha . gosip2 jap pastu aku blar .

humm penatnyaa menaip ..( mengeluh )

bile da besaau nihh , tersangatlaa rindukan zaman skola . memg betol laa cikgu selalu ckp , nnty kamu sume da besau , mesti kamu akn rindu zaman skola . memg betol pon . aku rindu gilee , laen laa care kehidupan time bebudak n da mengkat dewasa .. eyhh still remaja okee . bergetah gituu . hahah

pape pon , doa cikgu tu penting kan ? even ta suke mane pon kite ngn subjek tu , jgnlaa kite bencii kat ckgu . sebab tanpa berkatnyee ilmu dea , memg kite takan dpt ilmu tu . standard laa na belaja , ape yg senang . kan ? just kite jgn mudah give up , aku bukan ckp kat sape . tapi pesanan tok dri sendiri .

oke laa , sebelom aku membebel lebih pnjg , dan lebornyee , baek aku publish teros bende alah nih . haha . okee tengs kat sesape yg membace yee . okee , SELAMAT HARI GURU KEPADA SUME GURU DI MALAYSIA . kerana anda semua kami berjaya ~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan